Jaarrekening 2018

Programma 4. Economische ontwikkeling

Merkversterking en groei bezoekers

4.7.1

Merkversterking en groei bezoekers

Op 15 mei 2018 is het eindcongres over het themajaar van Mondriaan tot Dutch Design georganiseerd. De goede resultaten zijn gevierd en gezamenlijk is nagedacht over een vervolg. Besloten is om in 2019 niet aan te haken bij het themajaar over de gouden eeuw, omdat het in algemene zin minder goed past bij het DNA van de provincie.
De marketingcampagne kastelen- en buitenplaatsen van het NBTC is gesubsidieerd, wat aanzienlijk heeft bijgedragen aan de bekendheid van de regio op de Duitse en Belgische markt.
De regiostrategie is, samen met 19 gemeenten verder doorontwikkeld en tal van communicatie-uitingen zijn gerealiseerd zoals folders en een meertalige website. Door het stimuleringsfonds voor wetenschappelijke congressen zijn twaalf aanvragen toegekend.
Op basis van de uitkomsten van het haalbaarheidsonderzoek Start Vuelta 2020 hebben PS besloten deel te nemen aan dit evenement en de middelen beschikbaar te stellen. In december 2018 waren er voldoende private middelen toegezegd om te kunnen aankondigen dat het evenement definitief gaat plaatsvinden. Inmiddels wordt gewerkt aan de vervolgstappen.