Jaarrekening 2018

6. Paragraaf Grondbeleid

Visie en inleiding

Grondbeleid is geen doel op zichzelf, maar een instrument om het eigen provinciale beleid - zoals neergelegd in diverse beleidsdocumenten - in goed overleg met gemeenten en (al dan niet publiekrechtelijke) instellingen en organisaties mede vorm en inhoud te geven.

De basis voor het provinciaal (actief) grondbeleid vormt de in 2002 vastgestelde “Nota grondbeleid Provincie Utrecht”, het in 2008 vastgestelde Strategisch grondplan voor taakgebonden aankopen Agenda Vitaal Platteland (AVP), de in 2013 vastgestelde Bestuursovereenkomst Grond en de in 2014 vastgestelde Nota Uitvoering Grondstrategie Realisatie Akkoord van Utrecht. In 2018 is gestart met een evaluatie van het provinciaal grondbeleid vastgelegd in de nota grondbeleid Provincie Utrecht.

ga terug